pęknięta szyjka macicy
Po poronieniu, w czasie kontroli wyszło że mam pękniętą szyjke macicy. Czy można to jakoś leczyć farmakologicznie, albo zabiegowo? Do tego zobiła mi sie ogromna nadżerka. Tydzień temu miałam wypalanke. Jak mam przygotować się do następnej ciąży?? Czy pęknięcie szyjki macicy może być winikiem źle przeprowadzonej abrazji? skąd się wzięła nadżerka po poronienie?
Odpowiedz
Kasiu, wiesz, że jestem położną, nie lekarzem, w związku z czym nie zajmuję się leczeniem. Nie mogę przekraczać swoich kompetencji, mogłabym przypadkiem, zupełnie niechcący przedobrzyć i wprowadzić Cię w błąd. Obie wiemy, że lekarz ginekolog bardzo szczegółowo wyjaśni Ci ten problem, i na temat pękniętej szyjki macicy i na temat nadżerki. Przyczyny ich powstawania są bowiem różne i to lekarz znając je oraz Ciebie, może Ci je podać. Mogę tylko zdradzić, żę to dosyć powszechny problem, nieskomplikowany dla lekarza, prosty w zlikwidowaniu. Poronienie to przecież ingerencja i organizmu i zabiegowa, i z jednej i z drugiej strony może niechcący dojść do pęknięcia, nie jest to jednak sprawa, która może Ci spędzić sen z powiek, naprawdę, pod warunkiem oczywiście, że konsultujesz tę sprawę z lekarzem. Podobnie jest z nadżerką, to częsty przypadek. Rzadko której kobiecie udaje sie jej uniknąć w ciagu życia. Łatwa jest do wyleczenia, a przyczyn jest wiele. Ważne jest to, by poddać sie zaleceniom lekarza i jej nie zbagatelizować. Tylko nieleczona nadżerka staje się zagrożeniem i to poważnym dla życia i zdrowia kobiety.